Oulun kaupungin yhdyskuntalautakunta päätti kokouksessaan 11. elokuuta pysäköintimaksujen korotuksesta kymmenellä prosentilla.
Ensimmäisellä vyöhykkeellä hinta nousee 2,60 eurosta 2,90 euroon. Toisella vyöhykkeellä hinta nousee 1,70 eurosta 1,90 euroon ja kolmannella vyöhykkeellä 1,20 eurosta 1,30 euroon.
Muutos koskee pysäköintiautomaateista ja mobiilisovelluksilla maksettavia Oulun kaupungin katualueilla olevia pysäköintipaikkoja ja -alueita.
Muutos ei koske pysäköintilaitoksia. Lisäksi asukaspysäköintitunnuksen hinta nousee 10 prosenttia. Uusi kuukausihinta on 94,05 euroa.
Pysäköintimaksujen nousu liittyy yhtenä toimenpiteenä Perlaconin ulkoiseen arviointiin, jossa yhdyskunta- ja ympäristöpalvelujen asiakasmaksuja korotetaan tämän vuoden aikana.