Öljyä kerättiin pois satama-altaasta Kemissä 12. helmikuuta.
Kuva: Karoliina Marttala
Onnettomuustutkintakeskus (Otkes) aloittaa turvallisuustutkinnan vesiliikenneonnettomuudesta, jossa Kemin Ajoksen satama-altaaseen pääsi vuotamaan kevyttä polttoöljyä.
Öljy vuosi hinaajasta ja sitä pääsi noin kymmenen kuutiota satama-altaaseen helmikuun puolivälissä.
Tutkinnanjohtaja Ilkka Kervinen Otkesista sanoo, että öljyvuoto ei ollut katastrofaalinen, mutta EU-direktiivi luokittelee sen merkittäväksi.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut