Oulun vankilan yksikönpäällikön vartijalle antama varoitus kumottiin hallinto-oikeudessa.
Kuva: Maiju Pohjanheimo/arkisto
Pohjois-Suomen hallinto-oikeus on kumonnut Oulun vankilan vartijan saaman varoituksen.
Vartija oli vartioimassa Oulun yliopistollisessa sairaalassa hoidettavana ollutta vankia syksyllä 2024. Hän sai kirjallisen varoituksen, jota perusteltiin nukkumisella työvuoron aikana.
Nukkumisen havaitsi sairaanhoitaja, jonka mukaan se ajoittui aamuneljän ja aamukuuden välille.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut