koronarokote: Oulu aloit­taa kol­man­sien ro­ko­te­an­nos­ten an­ta­mi­sen kai­kil­le yli 18-vuo­tiail­le

Investoinnit: Nokia ra­ken­taa uudet toi­mi­ti­lat Ouluun

Tilaajille

Nä­kö­kul­ma: Tax-freen hii­pu­mi­nen len­to­ken­til­lä ja lai­voil­la näkyy ko­ti­maan kau­pois­sa – pimeän syksyn me­nek­ki­tuot­teis­sa on yl­lä­tys­hit­te­jä­kin

Esimerkiksi Alkon myynti kasvoi lokakuussa 20,7 prosenttia. Yhden tuoteryhmän menekki nousi yli 50 prosenttia.

Koska lentokenttäostokset ja muut matkatuliaiset ovat vähissä, hajuvesiä ostetaan entistä enemmän kotimaan tavarataloista. Kristiina Räisänen järjesteli hyllyjä Helsingin Sokoksen kosmetiikkaosastolla.
Koska lentokenttäostokset ja muut matkatuliaiset ovat vähissä, hajuvesiä ostetaan entistä enemmän kotimaan tavarataloista. Kristiina Räisänen järjesteli hyllyjä Helsingin Sokoksen kosmetiikkaosastolla.
Kuva: Arttu Laitala

Lähes puolet Sokoksen joulukuun mainoskuvaston yli sadasta sivusta on omistettu kosmetiikalle.

Tuoksut, voiteet ja kauneustuotteet ovat aina olleet kuvastoissa näyttävästi esillä, mutta nyt niiden osuus tuntuu kasvaneen entisestään. Johtuuko se siitä, että näinä aikoina hajuvesiä ei kanneta entiseen tapaan kotiin lentokenttien ja laivojen myymälöistä? Onko Sokos oivaltanut tilaisuutensa koittaneen?