Pohteen säästöt: Liminka me­net­tää ter­veys­kes­kuk­sen

Ravintolat: Tes­ta­sim­me Oulun Pekurin ra­men-pai­kan

Syyte: Tur­val­li­suus­alan opet­ta­ja kouri opis­ke­li­joi­ta ja uhkaili hak­kaa­mi­sel­la

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan – tutustu ja hae tästä

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Nais­yrit­tä­jä on päi­vän­sä an­sain­nut – useam­man­kin!

Saattaa tuntua hieman jopa ristiriitaiselta, miksi tänä päivänä pitää vielä erikseen nostaa naisyrittäjyys esille? Eikö tasa-arvo ole mennyt jo niin paljon eteenpäin, ettei tämmöistä tarvitsisi tehdä?

Paljon hyvää on jo toteutunut, mutta tarkastellessa naisyrittäjyyttä huomataan kuitenkin, että edelleen naisyrittäjän euro on 83 senttiä. Edelleen on olemassa myös jakauma ”naisten ja miesten aloihin”, ja niin työ- kuin koulutusmarkkinat ovat jakautuneet sukupuolen mukaan.

Suomessa vain noin kolmasosa yrittäjistä on naisia ja monissa tilanteissa nousee esille naisyrittäjyyden hidasteiksi ja esteiksi vertaistuen ja tiedon puute sekä verkostojen pienuus. Myöskin vanhempainvapaiden kustannukset kohdistuvat voimakkaammin naisten aloille, kun naiset yrittäjinä ja työnantajina maksavat suuremman osan vanhempainvapaiden kuluista.

Naisyrittäjät kaipaavat yrittäjyytensä rinnalle konkreettisia mahdollisuuksia verkostoitua, yhteisöllisyyttä sekä mahdollisuuksia jakaa ja saada hyviä käytäntöjä ja oppeja toisiltaan.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.