17.2. Forum24 ja Kalevan verkkosivut kertoivat, kuinka kauppahalli ”tyhjenee tyhjenemistään”. Kukaan poliittisella itsesuojeluvaistolla varustettu ei uskalla sanoa miten asia on, joten uhraudun: muuttamatta lähtöarvoja ei yhtälön lopputulos muutu.
Ihmiset eivät mene kauppahalliin, jolla ei ole vetovoimaa, ja yrittäjä ei kauaa kojussaan pyöri ilman asiakkaita.
Tarjonta ja aukiolo kuntoon. Kun vierailee maailman kauppahalleissa, niin kuin ihminen tekee nähdäkseen uusien paikkojen kiinnostavimmat puolet, on Oulun kauppahalliin verrattuna silmiinpistävin ero ravintolapalveluiden määrä.