Huvimylly herää eloon
Vanhan elokuvateatterin ympärille syntyi kansanliike, ja nyt joukko innokkaita talkoolaisia odottaa pääsevänsä kunnostustöihin. Valmista pitäisi olla viimeistään Oulun kulttuuripääkaupunkivuonna 2026.
Keltainen maali hilseilee puutalon ulkoseinästä, sisällä tervehtii vuosia tyhjillään tyhjillään olleen rakennuksen koleus. Kylmä meinaa hiipiä takin alle, mutta ilmassa kuplii ilo. Ilo siitä, että elokuvateatteri Bio Huvimylly on saamassa uuden elämän.
Huvimyllyn monivaiheinen saaga on viimein saanut päätöksensä Raahessa. Siksi aulan baaritiskillä lojuu kaksi tyhjennettyä kuohuviinipulloa. Maljat on nostettu, ja pienet juhlatkin pimeissä tiloissa on ehditty pitää.