Uskonyhteisöt: An­ka­ras­ta us­kon­yh­tei­sös­tä nuorena eronnut ou­lu­lais­läh­töi­nen nainen muis­tut­taa hen­gel­li­sen vä­ki­val­lan olevan rikos

Kolumni: Kuka keksi laittaa kä­ve­ly­ka­dun pät­käl­le nop­pa­ki­viä? – Ou­lus­sa kyn­ne­tään epä­ta­sai­sia nop­pa­ki­vi­ka­tu­ja vielä pitkään

Luitko jo tämän: Hai­luo­toon suun­ni­tel­ta­vat sillat ja pen­ger­tie ovat to­teu­tu­mas­sa ilman min­kään­lais­ta va­lais­tus­ta

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Mitä järkeä on au­toil­la ko­ti­ta­lous­säh­köl­lä?

"Suomen pitäisi keskittyä omiin vahvuuksiin, eli fossiilisiin nestemäisiin biopolttoaineisiin."

Nyt on korkea aika pysähtyä harkitsemaan, missä mennään? Tilanne muistuttaa kuuluisan ”valtion lypsylehmän” teurastamista parhaassa tuotantoiässä. Eihän ole mitään järkeä lyhentää auton käyttöikää ennen sen elinkaaren päättymistä. Sitä vielä tuetaan valtion kassasta!

Mitä järkeä on autoilla kotitaloussähköllä maanteillä? Kun ajat valtion tuetulla tuotetulla sähköautolla 100 kilometriä, niin maksat veroa noin yhden euron. Polttomoottoriautoilija maksaa samasta matkasta veroa 5–6 euroa. Se 700 000 sähköauton tavoite johtaa valtion verovelkaan, noin 700 miljoonaa euroon vuodessa. Millä se maksetaan, saattaa johtaa moniin epätasa-arvoisiin veroratkaisuihin. Tätäkö me halutaan?

Tälläkin hetkellä ostamme sähköä ulkomailta noin neljän miljoonaan euron edestä päivässä.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.