Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Miksi ma­te­ma­tii­kan­kin opin­toi­hin kan­nat­taa kan­nus­taa?

Venla Isometsän kirjoituksen ”Opiskelu ei saisi olla pakkopullaa” (Kaleva 23.10./Lukijalta) viesti oli, että matematiikka on tylsää, työlästä, stressaa, rapauttaa yleissivistystä. Hoetaan, että pitää kuunnella nuoria ja pitää opiskella sitä, mikä kiinnostaa. Elämänkokemusta ei arvosteta opetusta uudistettaessa.

Olen kuunnellut nuoria vuosikymmenien ajan samassa yliopistossa, missä Isometsä nyt opiskelee. Ilokseni sain todeta, että jotkut nuoret tulivat kuuntelemaan myös minua.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa