Venla Isometsän kirjoituksen ”Opiskelu ei saisi olla pakkopullaa” (Kaleva 23.10./Lukijalta) viesti oli, että matematiikka on tylsää, työlästä, stressaa, rapauttaa yleissivistystä. Hoetaan, että pitää kuunnella nuoria ja pitää opiskella sitä, mikä kiinnostaa. Elämänkokemusta ei arvosteta opetusta uudistettaessa.
Olen kuunnellut nuoria vuosikymmenien ajan samassa yliopistossa, missä Isometsä nyt opiskelee. Ilokseni sain todeta, että jotkut nuoret tulivat kuuntelemaan myös minua.