Kuolleita simpukoita löytyi merenjäältä.
Kuva: Lukijan kuva
Kempeleläinen Seppo J.A. Karppinen kohtasi hiihtoretkellään merenjäällä Oulun Oritkarin edustalla kummallisen näyn.
Jäästä oli paljastunut kuolleita simpukoita kymmenittäin. Aurinko oli sulattanut jään tummien simpukoiden päältä.
Simpukoita oli noin hehtaarin alalla parin sadan metrin päässä rannasta.
– Ihan säikähdin, että pitäisikö ne kerätä pois, Karppinen kommentoi.