Me­ren­jääl­tä löytyi run­saas­ti kuol­lei­ta sim­pu­koi­ta Oulun edus­tal­la – Eri­koi­nen ilmiö häm­mäs­tyt­tää myös tut­ki­jaa

Lukija kohtasi Oulun Oritkarin edustalla kummallisen näyn. Jäästä oli paljastunut kymmenittäin kuolleita simpukoita. Tutkija kummastelee simpukoiden joukkokuolemaa ja kertoo ilmiön olevan aika harvinainen.

Kuolleita simpukoita löytyi merenjäältä.
Kuolleita simpukoita löytyi merenjäältä.
Kuva: Lukijan kuva

Kempeleläinen Seppo J.A. Karppinen kohtasi hiihtoretkellään merenjäällä Oulun Oritkarin edustalla   kummallisen näyn.

Jäästä oli paljastunut kuolleita simpukoita kymmenittäin. Aurinko oli sulattanut jään tummien simpukoiden päältä.

Simpukoita oli noin hehtaarin alalla parin sadan metrin päässä rannasta.

– Ihan säikähdin, että pitäisikö ne kerätä pois, Karppinen kommentoi.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä