Mat­kai­li­jat käyt­tä­vät Oulussa satoja mil­joo­nia "peh­mei­siin seik­kai­lui­hin" eli mah­dol­li­suu­teen olla te­ke­mät­tä mitään eri­tyis­tä

Oulun matkailun toimitusjohtaja Yrjötapio Kivisaari ja elämysmatkailuyrittäjä Jarkko Auno näkevät Oulun vetovoimaisuuden ulkona ja luonnossa olemisessa.

Nallikari Safarisin toimitusjohtaja ja perustaja Jarkko Auno kertoo, että edellisen kahden vuoden aikana jouluaikaan tapahtuva matkailu on lisääntynyt valtavasti. Viime vuoden joulusesonki oli Nallikari Safarisille jopa liikaa: jouluaaton ja loppiaisen välissä kaikkia matkailijoita ei ollut mahdollisuutta edes vastaanottaa, vaikka yritys järjesti elämyssafareita kaksi tai kolme päivässä.
Nallikari Safarisin toimitusjohtaja ja perustaja Jarkko Auno kertoo, että edellisen kahden vuoden aikana jouluaikaan tapahtuva matkailu on lisääntynyt valtavasti. Viime vuoden joulusesonki oli Nallikari Safarisille jopa liikaa: jouluaaton ja loppiaisen välissä kaikkia matkailijoita ei ollut mahdollisuutta edes vastaanottaa, vaikka yritys järjesti elämyssafareita kaksi tai kolme päivässä.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

Viime vuonna Ouluun virtasi matkailijoiden mukana noin 261 miljoonaa euroa.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä