Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Lii­ken­ne­pääs­tö­jen vä­hen­tä­mi­nen edel­lyt­tää infran ke­hit­tä­mis­tä – kun­nos­sa­pi­don ra­hoi­tus on ollut ali­mi­toi­tet­tu koko 2000-lu­vun

Suomi on sitoutunut puolittamaan liikenteen päästöt. Raskaan liikenteen päästöjen alentaminen eri keinoin vaikuttaa kokonaisuuteen merkittävästi. Auto- ja kuljetusalalla on tehty töitä asian eteen.

On kehitetty moottoriteknologioita ja biopolttoaineita, kasvatettu yhdistelmäkokoja, optimoitu digitalisaation avulla ajoneuvojen täyttöastetta ja reittejä, kehitetty ajotapaa ja huoltoa. Jatkossa tarvitaan poliittisia päätöksiä tieverkon uudistamiseksi vähäpäästöisen liikenteen alustaksi.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa