Liigan johto venyi komp­ro­mis­siin – pää­sar­jan jouk­kue­mää­rä su­pis­tuu 2027–28 kah­del­la

Helsinki
Liigan toimitusjohtaja Mikko Pulkkinen (vas.) ja hallituksen puheenjohtaja Jyrki Seppä kertoivat suomalaisen kiekon tulevaisuuden suunnista myöhään torstai-iltana.
Liigan toimitusjohtaja Mikko Pulkkinen (vas.) ja hallituksen puheenjohtaja Jyrki Seppä kertoivat suomalaisen kiekon tulevaisuuden suunnista myöhään torstai-iltana.
Kuva: Jussi Nukari / Lehtikuva

Kotimainen jääkiekkoliiga osoitti myöhään torstaina kykynsä tehdä kauaskantoisia päätöksiä. Kauan odotettu päätös uusia huippukiekkoilun sarjamalli syntyi liigaosakkaiden yhtiökokouksessa yli viiden tunnin väännön jälkeen.

Tuloksena Liiga pelataan ensi kauden siirtymäkauden jälkeen kaudella 2027–28 uudella 14 joukkueen A-liigalla ja sen alapuolella 10 joukkueen B-liigalla, Jääkiekon SM-Liiga Oy:n yhtiökokous päätti.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä