Kolumni

Köyhä ja sai­ras­han on tie­tys­ti epä­luo­tet­ta­va, mutta miksi häntä hoi­ta­via lää­kä­rei­tä­kään ei uskota, ih­met­te­lee Anu Kol­mo­nen Kevan toi­min­taa

Köyhyyttä kokemattomat tuppaavat mieltämään sen pysyvänä tilana, josta ei edes yritetä pyristellä irti. Luullaan, että sosiaalitukia on helppo saada eikä ketään jätetä täysin tulottomaksi.

Todellisuus on toinen, eikä kokemuksista uskalleta kertoa, koska köyhyys on häpeä, oma vika tai jopa valinta.

Pelkoa aiheuttaa myös sosiaali-instituutioiden mielivalta. Koskaan ei voi tietää, millaisilla verukkeilla evätään oikeus tuloihin.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa