Kansalaisaloite, joka tähtää koronapassin käytön rajoittamiseen, on edennyt eduskuntaan. Aloitteen tekijät perustelevat aloitettaan muun muassa ihmisoikeuksilla.
Toivon, että aloitteen kannattajat miettisivät hetken kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisoikeuksia. Miten toteutuu niiden ihmisten ihmisoikeudet, jotka ovat täysin riippuvaisia muiden ihmisten avusta selvitäkseen jokapäiväisestä elämästään? Miten voi puolustuskyvytön ihminen suojautua hoitajaltaan, joka ei ole halunnut ottaa koronarokotetta, eikä työnantaja voi sitä tarkistaa mistään?
"Nämä ihmiset joutuvat kärsimään hiljaa toisten valintojen seuraukset."