Tilaajille

Korona kiih­dyt­ti verkon ver­tais­kau­pan hurjaan vauh­tiin To­ri.fi-si­vus­tol­la – kriisi toi mu­ka­naan myös ikäviä lie­veil­miöi­tä: "Kaikki ko­ro­naan liit­ty­vä kau­pus­te­lu on meillä edel­leen kiel­let­tyä"

Kuluttajien välisiä kauppoja tehtiin huhtikuussa lähes puolet enemmän kuin vuosi sitten, Tori.fi-sivuston toimitusjohtaja Juha Meronen kertoo.

Tori.fi-verkkosivuston kautta myytiin viime vuonna esimerkiksi yli 99 000 käytettyä polkupyörää.
Tori.fi-verkkosivuston kautta myytiin viime vuonna esimerkiksi yli 99 000 käytettyä polkupyörää.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

Koronakriisi on kiihdyttänyt verkossa tapahtuvaa vertaiskauppaa eli kuluttajien välistä kaupankäyntiä, Tori.fi-sivuston palveluista vastaavan SCM Suomi Oy:n toimitusjohtaja Juha Meronen sanoo. Tori.fi kertoo olevansa Suomen suurin yleismarkkinapaikka, jossa on jo pitkään vieraillut kuukausittain noin 2,4 miljoonaa eri kävijää.

– Aluksi Torin käyttö näytti vähenevän selvästi, mutta vähän ennen pääsiäistä se ryöpsähti ihan hirvittävään vauhtiin. Pääsiäismaanantaina tehtiin uusia ennätyksiä, ja siitä lähtien vauhti on myös jatkunut, Meronen sanoo.