Kestilän vankila muuttui neljä vuotta sitten sekavankilasta naisten avovankilaksi.
Kuva: Annukka Järvitalo / arkisto
Oulun käräjäoikeus antoi maanantaina langettavan tuomion Kestilän vankilan johtajalle tietoturvarikoksesta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta.
Yksikön päällikkö Tapio Iinatti oli katsellut Kestilässä vankina olleen naisen ja Riihimäellä tutkintavankeudessa olleen miehen tietoja vuonna 2023. Käräjäoikeus katsoo, että vuosilomalla olleella Iinatilla ei ollut virkatehtävään liittyvää perustetta tutkia vankien tietoja.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut