Keskustan valtuustoryhmä jätti Oulun kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa valtuustoaloitteen osallistuvan budjetoinnin kehittämisestä. Valtuustoryhmä näkee osallistuvan budjetoinnin mallin tärkeänä osana kuntalaisten osallistumista, yhteisöön kuulumisen vahvistamista ja vaikuttamisen mahdollisuuksia.
Osallistuvan budjetoinnin on valtuustoryhmän mukaan tuettava nimensä mukaisesti kuntalaisten tunnetta kuulluksi tulemisesta, kannustavuutta, vaikuttavuutta ja yhteenkuuluvuutta. Valtuustoryhmä haluaa kehittää mallia enemmän tavoitteita tukevaksi, ”Oulun kokoiseksi ja näköiseksi”.