Käy­te­tyil­le huu­me­ruis­kuil­le tulee kuusi ke­räys­as­tiaa Oulun puis­toi­hin ja ka­tu­alueil­le

Oulun kaupunki asentaa huhtikuun aikana kuusi ruiskujen keräysastiaa kaupungin keskustaan, kerrotaan kaupungin tiedotteessa.

Astiat kiinnitetään pääosin puisto- ja katualueilla sijaitseviin valaisinpylväisiin.

Astioihin laitetaan tarrat, joista käy ilmi, että ne on tarkoitettu käytetyille huumeneuloille ja -ruiskuille. Muut roskat laitetaan muihin roska-astioihin.

Ruiskujen keräysastioilla pyritään vähentämään maasta löytyvien neulojen ja ruiskujen määrää. Astioiden asentamisesta ja tyhjentämisestä vastaa Oulun Infra -liikelaitos.

Ilmoita asiavirheestä