Nokia: Oulun len­to­yh­teyk­sien näi­vet­ty­mi­nen huo­let­taa toi­mi­tus­joh­ta­ja Lund­mar­kia

Häirintä: Oulun yli­opis­to aloit­taa sel­vi­tys­työn opis­ke­li­ja­edus­ta­jien koh­te­lus­ta

Live: Seuraa Voi­mis­te­lu­päi­vien lä­he­tyk­siä Ou­lu­hal­lis­ta suorana tästä

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi 13,90 €/kk

Kolumni
Tilaajille

Kau­pun­ki täyttyy au­tois­ta, kun Oulu jatkaa le­vit­täy­ty­mis­tään kor­pi­mail­le

Milloin Ouluun tulee ruuhkamaksut? Kasvavassa autoilukaupungissa sekin tulee joskus eteen.

Kun kaupunki rakentuu sille, että perheet kulkevat töihin, kouluun ja harrastuksiin kahdella autolla, tulevat väylien rajat joskus vastaan.

Mistä tällainen tulevaisuusvisio: Kaleva kertoi huhtikuussa Korvenkylän noususta Oulun uudeksi hittialueeksi Hiukkavaaran rinnalle. Syrjäisemmällä sijainnilla tontti on selvästi halvempi. Toki Hiukkavaarakin jatkaa kasvamistaan omiin lähimetsiinsä.

Erikseen uutisoitiin aikeista rajoittaa Oulun joukkoliikenne minimitasolle. Vaikka lautakunnassa tilalle tehtiin kompromissiesitys, herää kysymys, että miten sinne Korvenkylään on tarkoitus kulkea ilman parempia bussiyhteyksiä?

Oulun visio tulevaisuudesta näyttäisi olevan asuminen kaukana keskustasta ja kulkeminen joka paikkaan henkilöautolla.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.