Kaleva Media yhtiöittää markkinoinnin suunnittelupalvelunsa 1. huhtikuuta alkaen uuteen markkinointitoimisto Kolmas Polvi Oy:hyn.
Kaleva Media on tarjonnut jo usean vuoden ajan markkinointipalveluita mediapalveluiden lisäksi.
– Olemme jatkossakin asiakkaidemme kokonaisvaltainen markkinoinnin kumppani, mutta eriytämme nyt markkinoinnin suunnittelupalvelut omaan yhtiöönsä voidaksemme palvella paremmin asiakkaidemme tarpeita, kertoo Kaleva Median toimitusjohtaja Juha Laakkonen tiedotteessa.
Uuden markkinointitoimiston toimitusjohtajana aloittaa aiemmin Kaleva Median brändi- ja kulttuurijohtajana työskennellyt Anna Kärävä.
– Aloitan uudessa tehtävässä todella innokkaana ja toiveikkaana. Kun markkinoinnin suunnittelupalvelut ovat jatkossa omassa yhtiössään, voidaan asiakkaille varmasti tarjota entistä parempaa palvelua, Kärävä kommentoi.
Kolmas Polvi haluaa nostaa erityisesti paikallisuuden roolia tämän päivän markkinoinnissa.
– Paikallisuus on globaali trendi, joka iskee vastavoimana globalisaatiolle ja massamarkkinoinnille. Paikallisten tuotteiden ja palveluiden kysyntä kasvaa ja ihmiset haluavat, että heidät nähdään entistä enemmän yksilöinä. Markkinoijan näkökulmasta tämä tarkoittaa sitä, että syvä paikallisymmärrys on avain ihmisläheisempään markkinointiin ja merkityksellisempiin kohtaamisiin.
Kärävän mukaan markkinointitoimiston nimi Kolmas Polvi juontaa juurensa siitä, että ensin oli Kaleva-lehti ja sen jälkeen tuli Kaleva Media, josta lähtee nyt ikään kuin kolmas polvi tekemään markkinointisuunnittelua omassa yhtiössään.
Uuden markkinointitoimiston päätoimipaikka sijaitsee Oulussa. Lisäksi toimistolla on sivupisteet Helsingissä ja Rovaniemellä.