Iso-Syöt­teel­le ra­ken­ne­taan tuo­li­his­si, jolla pääsee tun­tu­rin laelle ym­pä­ri­vuo­ti­ses­ti – hin­ta­lap­pu yli 7,5 mil­joo­naa euroa

Havainnekuva uudesta tuolihissistä.
Havainnekuva uudesta tuolihissistä.
Kuva: Iso-Syöte

Iso-Syötteelle rakennetaan tuolihissi, joka valmistuu käyttöön loppuvuodesta 2025. Kaikkiaan hissi-investointi on arvoltaan yli 7,5 miljoonaa euroa ja se on Euroopan unionin osarahoittama.

Hissiyhtiö Leitnerin valmistamassa tuolihissillä pääsee tunturin alaosasta sen huipulle muutamassa minuutissa. Hissi tulee olemaan käytössä ympärivuotisesti.

Hissin rakennustyöt aloitetaan kesällä 2024 huoltoteiden rakentamisella ja perustuksien tekemisellä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä