Havainnekuva uudesta tuolihissistä.
Kuva: Iso-Syöte
Iso-Syötteelle rakennetaan tuolihissi, joka valmistuu käyttöön loppuvuodesta 2025. Kaikkiaan hissi-investointi on arvoltaan yli 7,5 miljoonaa euroa ja se on Euroopan unionin osarahoittama.
Hissiyhtiö Leitnerin valmistamassa tuolihissillä pääsee tunturin alaosasta sen huipulle muutamassa minuutissa. Hissi tulee olemaan käytössä ympärivuotisesti.
Hissin rakennustyöt aloitetaan kesällä 2024 huoltoteiden rakentamisella ja perustuksien tekemisellä.