SSAB:n Raahen tehdas. Kuvituskuva.
Kuva: Vesa Joensuu
Noin sadan työntekijän keskiviikkona 11. marraskuuta SSAB:n Raahen terästehtaalla aloittaman lakon taustalla on tehtaalla käyttöön otettu vaarojenarviointilomake, uutisoi Iltalehti.
Lomake täytetään, kun työntekijä lähtee suorittamaan jotain erikoisempaa työtehtävää. Iltalehden tietojen mukaan paikallinen ammattiosasto olisi kehottanut työntekijöitä kieltäytymään täyttämästä vaarojenarviointilomaketta, jossa varmistetaan työn turvallisuus ja esimerkiksi suojavarusteiden käyttö.