Pääkirjoitus: Suomen side Ruot­siin vah­vem­pi ja ta­sa-ar­voi­sem­pi kuin yli 200 vuo­teen, on jo aika unohtaa komp­lek­sit

Suurpetokeskus: Tuore tar­kas­tus kertoo useista puut­teis­ta Kuu­sa­mon suur­pe­to­kes­kuk­ses­sa

Mainos: Juuret kas­va­vat tie­dos­ta. Tutustu Ka­le­vaan 1kk 1 €. Tilaa tästä.

Tilaajille

Ihminen voi hi­koil­la jopa useita litroja tun­nis­sa, eikä vesi ole aina paras ja­no­juo­ma – Ter­veys­ta­lo kertoo vinkit hel­teel­lä nes­tey­tyk­seen

Kuvituskuva Myllymaratonilta Pyhäjoelta.
Kuvituskuva Myllymaratonilta Pyhäjoelta.
Kuva: Sari Jaatinen

Terveystalo muistuttaa tiedotteessaan riittävän nesteytyksen merkityksestä urheillessa kesällä. Terveystalon johtavan ravitsemusterapeutin Mikko Rinnan mukaan nesteytys tulisi aloittaa jo hyvissä ajoin ennen liikuntasuoritusta.

– Pari tuntia ennen suoritusta kannattaa tankata puolisen litraa nestettä. Sen enempää ei etukäteen voi varastoida, joten on tärkeää muistaa juoda myös urheilun aikana sekä sen jälkeen, Rinta neuvoo.