koronarokotukset: Kolmas ro­ko­te­kier­ros käyn­nis­tyy Poh­jois-Poh­jan­maal­la

Joukkoliikenne: Lin­ja-au­to­yh­tiö Oulun Tak­si­pal­ve­lua kam­me­taan ulos tar­jous­kil­pai­lus­ta

Tilaajille

Ihminen voi hi­koil­la jopa useita litroja tun­nis­sa, eikä vesi ole aina paras ja­no­juo­ma – Ter­veys­ta­lo kertoo vinkit hel­teel­lä nes­tey­tyk­seen

Kuvituskuva Myllymaratonilta Pyhäjoelta.
Kuvituskuva Myllymaratonilta Pyhäjoelta.
Kuva: Sari Jaatinen

Terveystalo muistuttaa tiedotteessaan riittävän nesteytyksen merkityksestä urheillessa kesällä. Terveystalon johtavan ravitsemusterapeutin Mikko Rinnan mukaan nesteytys tulisi aloittaa jo hyvissä ajoin ennen liikuntasuoritusta.

– Pari tuntia ennen suoritusta kannattaa tankata puolisen litraa nestettä. Sen enempää ei etukäteen voi varastoida, joten on tärkeää muistaa juoda myös urheilun aikana sekä sen jälkeen, Rinta neuvoo.