Petteri Orpon (kok.) johtaman hallituksen tekemät leikkaukset eivät saa kannatusta yli puolelta suomalaisista.
Kuva: Jussi Nukari / Lehtikuva
Yli puolet suomalaisista on sitä mieltä, että pääministeri Petteri Orpon (kok.) hallituksen tekemät säästötoimet ovat olleet väärin, kertoo Helsingin Sanomien mielipidetutkimus.
Noin kolmannes piti säästötoimia oikeina.
Hallitus on pyrkinyt tasapainottamaan julkista taloutta muun muassa leikkaamalla menoja ja kiristämällä arvonlisäverotusta.
Verianin toteuttamaan tutkimukseen haastateltiin joulukuussa yli tuhatta mannersuomalaista. Tulosten virhemarginaali on koko aineiston tasolla noin 3,1 prosenttiyksikköä suuntaansa.