Juuso-karhu joutui auttamaan kuvataidetta tekemällä uima-altaiden korjauksessa, vaikka yhtiöllä oli miljoona euroa kassassa.
Kuva: Ulla Ingalsuo/arkisto
Kuusamon Suurpetokeskuksen entiset työntekijät kertovat viikonvaihteen Helsingin Sanomissa muun muassa puuttuneista palkoista, yllätyspotkuista ja toistuvista vaaratilanteista. Tähän saakka päähuomio julkisuudessa on ollut keskuksen fyysisissä olosuhteissa ja eläinten hoidossa havaituissa puutteissa.
Pauliina Siniauerin ja Noora Vaaralan kirjoittamassa jutussa nimettöminä haastateltujen henkilöiden kokemukset ovat vuosilta 2008–2016.