Lentoliikenne ja lentokoneteollisuus ovat matkustusrajoitusten takia kriisissä, Hornetien valmistaja irtisanoo 12 000 työntekijää. Pandemiariskin ja ilmastokriisin takia lentoliikenne ja koneitten menekki ei ehkä koskaan paisu entiselleen. Tehtaanomistajien pöksyt tutisevat.
Onneksi jäljellä ovat veronmaksajien kustantamat armeijat hävittäjineen! Tosin sielläkin suuntaudutaan miehittämättömiin lennokkeihin.
Pohjolassa asuu kuitenkin sisukas kansa, joka aikoo lohkaista koronakriisin horjuttamasta budjetistaan yli 15 prosenttia ostaakseen hävittäjäkoneita – iltaruskon sotakalustoa.