Pääkirjoitus
Tilaajille

Epä­eet­ti­nen re­mont­tien kau­pus­te­lu syö kun­nial­li­ses­ti toi­mi­vien yri­tys­ten mai­net­ta

Oululaisammattilainen yllättyi aggressiivisesti myytyjen ja huonosti tehtyjen kattojen pikaremonttien määrästä. Epäeettisen kaupan suitsiminen tarvitsee uudenlaista sääntelyä koti- ja puhelinmyyntiin.

Rakennusala ei ole päässyt eroon sen enempää aggressiivisesta ja epäeettisestä remonttien myynnistä kuin ammattitaidottomasta työnjäljestäkään. Joskus sama yritys syyllistyy molempiin, joskus toiseen näistä. Valtaosa yrityksistä tekee työnsä oikein, mutta ikävä kyllä väärin menettelevät yrittäjät pilaavat niidenkin maineen.

Oululainen Aarno Taskila on tutkinut kattoremontteja Oulun Raksilassa (Kaleva 31.5.). Kokenut rakentaja ja pian rakennusmestariksi valmistuva mies kertoi yllättyneensä, kuinka yleistä aggressiivinen myynti ja kallis mutta heikkolaatuinen toteutus ovat alalla. Taskila kertoi kauppiaista, jotka tarjoavat muutamassa päivässä toteutettavaa kattoremonttia käymättä edes talon katolla tai avonaisella vintillä katsomassa, mitä remontissa on tehtävä. Asiaan kuuluu, että asiakkaan on tehtävä päätös heti.