Lomalla viimeinkin
EM-hopeamitalisti Veera Kivirinta on kiitollinen Oulussa saamistaan opeista ja painottaa, että kaupungin uintiurheilun menestyskulttuurista kannattaa olla ylpeä.
Oulu
Huippua olla kotona! Veera Kivirinta siristelee silmiään Oulun Heinätorin puiston auringonpaisteessa ja istuu valokuvaustuokion jälkeen penkille nauttimaan kotikaupunkinsa heinäkuisesta lämmöstä. Uimarin puhe pulppuaa totutun iloisesti, mutta nyt kehonkielessä on aivan uutta vapautuneisuutta. Aivan kuin Kivirinnan harteilta olisi pudonnut parin kivitalon painoinen taakka.
Tulkinta on täysin oikea.
Veera Kivirinta nauttii Oulussa kesälomasta.