Oulun oikeustalo: Oulun uuden oi­keus­ta­lon ves­sas­ta kuu­lu­nut ku­mah­dus johti siihen, että kaikki wc-ti­lat pitää tar­kis­taa

Sosiaalinen media: Jaakko ja Niina Polon pa­ri­suh­de­huu­mo­ri kerää jopa mil­joo­nia näyt­tö­ker­to­ja Ins­ta­gra­mis­sa

Jääkiekko: Kärpät on noussut maan joh­ta­vak­si maa­li­vah­ti­kas­vat­ta­mok­si Roope Kois­ti­sen an­sios­ta

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi + Lauantai 15,90 €/kk

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Yri­tyk­sen johdon pitää myös ke­hit­tyä aina vain kiih­ty­väs­sä kil­pai­lus­sa

Monella alalla on huutava työvoimapula. Halukkuutta määrätyille aloille ei enää ole. Syyt ovat moninaiset, on pitkät työvuorot, työpaikan ilmapiiri, jopa työntekijän työn arvostuksen puute.

Yritys, joka panostaa työntekijöiden työoloihin ja työpaikalla viihtyvyyteen, tulee jatkosakin menestymään. Yrityksen johdon pitää myös itse kehittyä aina vain kiihtyvässä kilpailussa. Ei voida työntekijää aina syyttää tapahtuneista virheistä, liian kiireinen ja paineinen työ voi myös olla syy työpaikalla tapahtuviin virheisiin ja asiakaspalvelun puutteisiin.

Työaika on yksi selittävä tekijä, joka saa monet vaihtamaan eri yritykseen tai jopa kokonaan alaa.

"Olisi aloitettava itsestä ja mietittävä olenko työntekijöiden mielestä hyvä, ammattimainen johtaja?"

Johdon suhtautumisella työntekijöihinsä on suuri merkitys sille, miten työntekijät viestittävät yrityksestä ulospäin – se kello kuuluukin kauas ja juuri alalle haluaville.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.