
Linnanmaan baanan toisen vaiheen rakentaminen alkaa toukokuun puolessavälissä.
Toisessa vaiheessa baanaa rakennetaan Tervahovintien ja Kaarlenväylän välille. Toisessa vaiheessa baanaa rakennetaan noin kolmen kilometrin verran.
Rakennustyöt alkavat ensi viikolla. Oulun kaupunki tiedottaa, että rakennustyö aiheuttaa haittaa kävely-, pyöräily- ja autoliikenteelle. Lisäksi urakka-alueella on käytössä rakennustyön aikaiset liikennejärjestelyt.
Työt valmistuvat syyskuussa 2019.
Baanalla pyöräily ja jalankulku erotetaan toisistaan. Pyöräväylän osuus päällystetään punaisella asfaltilla.
Lisäksi väylää levennetään ja sen valaistusta parannetaan.
Kohteen pääurakoitsijana toimii Oulun Maa- ja Vesirakennus Oy.
Baanan ensimmäinen, noin kahden kilometrin mittainen vaihe rakennettiin viime vuonna Linnanmaantien ja Tervahovintien välille.
Kommentoi ()
Selkeämpää ja turvallisempaa olisi, jos jalankulkijoilla olisi molempiin suuntiin oikealla oma kaistansa, ihan kuten ennenkin. Kyllä tämä uusi systeemi on huomattavasti hankalampi ja vaarallisempi. On otettava huomioom niin monta seikkaa, mm. koiranulkoiluttajat. Vetäkää nyt edes toiseenkin reunaan kapea jalankulkuväylä. Homma helpottuisi huomattavasti.
Mikä pakko tuolle väylälle on mennä, jos se tuntuu ahdistavan? Paljon on muitakin reittejä mitä käyttää eli valinta on vapaa ja pulinat pois.
Olipa hieno ja rakentava vastaus kritiikkiin. "Ei ole pakko käyttää." Tällä tyylillä ne asiat hoituu. Just joo.
Niin hoituu ja ihme, että kykysi riitti asian huomioimiseen. Katsos kun omalla käyttäytymisellä voi vaikuttaa juuri siihen mikä itsestä tuntuu parhaalta, joten miksi mennä sinne mihkä tuntuu omasta mielestä pahalta? Demokratiassa homma menee niin, että kun enemmistö asian hyväksyy silloin mennään niillä päätöksillä. Pitäisikö mielestäsi sitten purkaa ja tehdä väylät niin kuin sinä haluat, kuuntelematta toisia?
Mistä teitä hauskuuttajia aina löytyy tänne selittelemään?
Taitaakin tämä dunde223 olla näitä oulun viisaampia, kun melkein on ymmärtänyt lukemansa.
Ajaako baanalla samat hurjapäät jotka ovat trikoissa kesät talvet tien varressa pyörineen? Vaaratilanteita syntyy jatkuvasti.. :(
Luvassa lisää asfaltti ihottumaa, varatkaa laastaria.
Viereisen jutun otsikko kertoo tästä meidän verorahojen tuhlaajien päättömyydestä kaiken oleellisen! "Oulu etsii miljoonasäästöjä suurennuslasilla – keskusta haluaa ulkopuolisen selvitysmiehen parantamaan tehokkuutta".
Näin käy kun kaiken maailman rinteet pääsevät johtoon, ilman mitään vastuuta. Rahaa on mukava levitellä vastuuttomasti, kun se ei ole omaa. Suomi on Kreikan tiellä, ei epäilystäkään.
Nuo punaiset väylät on kyllä hirveän näköisiä.Ei ollenkaan sovi maisemaan.
Työt on ajoitettu parhaalle pyöräilykaudelle ja aiheuttavat haittaa pyöräilylle ja jalankulkijoille.
Juuri näin Oulu!
Talvella ja hangessahan ne tien laajennukset ja asfaltoinnit tehdään juu.
Punaiseen kaupunkiin punaiset pyörätiet sopii oikein hyvin. Aatteen väri aatteen kylään.
Ja montako pyärilijää kulkee noita latuja päivässä ? Jotain konkretiaa tähän kouhotukseen sitä myötä olis kiva saada.
Veikkaan ettei kovin montaa...
Montakos autoa taas ajaa vaikka risteyksen ohi jossa pyäräilijät ei osaa pysähtyä väistääkseen autoja?
Veikkaan että huomattavasti paljon enemmän...
Muutoin täysin turhaa löträämistä maalilla..
Oululaiset on kovia veikkaamaan ja niin kuin yleensä veikkaukset on pielessä niin lotossa kuin kommenttipalstallakin. Ei muuta kuin laskemaan pyöräliikennettä niin ei tarvi veikkailla. Linnanmaan ja keskustan välillä on paljon pyörillä liikkujia ja tulevaisuudessa kun yliopisto kasvaa pyöräliikennettä on vielä enemmän.
Ja ne lihovat autoilijat vois ottaa mallia , jättää auton kotiin ja ajaa itsekkin pikku matkat pyörällä. Siinä samalla laihtuisi ja pysyis terveys hyvänä.
Fillaristeja ottaa ohimoon, kun näkevät autoilijoiden syöneen hyvin ja tienanneen hyvin saadessaan ostettua laatuautoja. Mankelistit vaan kateellisena piipittää otsa hiessä ja hanuri ruvella hukkaan poljettua elämäänsä.
Älä viitsi enempää nolata itseäsi ihan oikeasti. Säälittää tuollainen raivoaminen ja nillittäminene aivan turhista asioista. Mene ja laske, niin ei arvailla tarvii ja kommenttiisi voisi tulla ehkä hiukan järkeä.
Laittasivat myös tuon Tervahovintien suuntaisen pyörätien liikennevalojen tunnistimet toimimaan mainostetun 30 metrin päästä! Lisäksi on se kumma ettei semmoista automaatiohenkilöä löydy, joka saisi nämä automaatti-ihmeet kääntämään itä-länsi suuntaisen kevyen liikenteen liikennevalon vihreäksi kun samaan suuntaan menevälle autokaistalle syttyy vihreä. Mutta perimmäisenä syntinä ongelmaan on täysin väärään paikkaan pari vuotta sitten tehty kevyen liikenteen alikulku. Tässä risteyksessä sen paikka olisi.
Mutta etkö ole huomannut kuinka mainitsemasi alikulun kohdalle ei ole koskaan ruuhkia! Puuttuu vain punaiseksi maalattu katu, niin wannabe-sähköpyöräilijätkin löytäisivät sen.
Seuraavaksi jos jollain firmalla on projektin vajetta niin kaupunki voi maksaa että maalaavat kaupungin puut sinisiksi. Yhtä viisasta. Mutta hyvävelisuhmurointi elää ja voi hyvin.