Oulu

Linnanmaan baanan toisen vaiheen rakennustyöt alkavat ensi viikolla – kolmen kilometrin osuus valmistuu syksyllä

Linnanmaan baana. Punainen baana on tarkoitettu pyöräilijöille, siihen liittyy supersuojatie. Tervahovintien ja Kaarnatien risteys. KUVA: Jukka Leinonen
Oulu 10.5.2019 15:03
Heidi Peltonen

Linnanmaan baanan toisen vaiheen rakentaminen alkaa toukokuun puolessavälissä.

Toisessa vaiheessa baanaa rakennetaan Tervahovintien ja Kaarlenväylän välille.  Toisessa vaiheessa baanaa rakennetaan noin kolmen kilometrin verran. 

Rakennustyöt alkavat ensi viikolla. Oulun kaupunki tiedottaa, että rakennustyö aiheuttaa haittaa kävely-, pyöräily- ja autoliikenteelle. Lisäksi urakka-alueella on käytössä rakennustyön aikaiset liikennejärjestelyt. 

Työt valmistuvat syyskuussa 2019. 

Baanalla pyöräily ja jalankulku erotetaan toisistaan. Pyöräväylän osuus päällystetään punaisella asfaltilla. 

Lisäksi väylää levennetään ja sen valaistusta parannetaan. 

Kohteen pääurakoitsijana toimii Oulun Maa- ja Vesirakennus Oy. 

Baanan ensimmäinen, noin kahden kilometrin mittainen vaihe rakennettiin viime vuonna Linnanmaantien ja Tervahovintien välille. 

MAINOS

Lue lisää aiheesta

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (53)

Selkeämpää ja turvallisempaa olisi, jos jalankulkijoilla olisi molempiin suuntiin oikealla oma kaistansa, ihan kuten ennenkin. Kyllä tämä uusi systeemi on huomattavasti hankalampi ja vaarallisempi. On otettava huomioom niin monta seikkaa, mm. koiranulkoiluttajat. Vetäkää nyt edes toiseenkin reunaan kapea jalankulkuväylä. Homma helpottuisi huomattavasti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mikä pakko tuolle väylälle on mennä, jos se tuntuu ahdistavan? Paljon on muitakin reittejä mitä käyttää eli valinta on vapaa ja pulinat pois.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olipa hieno ja rakentava vastaus kritiikkiin. "Ei ole pakko käyttää." Tällä tyylillä ne asiat hoituu. Just joo.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niin hoituu ja ihme, että kykysi riitti asian huomioimiseen. Katsos kun omalla käyttäytymisellä voi vaikuttaa juuri siihen mikä itsestä tuntuu parhaalta, joten miksi mennä sinne mihkä tuntuu omasta mielestä pahalta? Demokratiassa homma menee niin, että kun enemmistö asian hyväksyy silloin mennään niillä päätöksillä. Pitäisikö mielestäsi sitten purkaa ja tehdä väylät niin kuin sinä haluat, kuuntelematta toisia?
Mistä teitä hauskuuttajia aina löytyy tänne selittelemään?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Taitaakin tämä dunde223 olla näitä oulun viisaampia, kun melkein on ymmärtänyt lukemansa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ajaako baanalla samat hurjapäät jotka ovat trikoissa kesät talvet tien varressa pyörineen? Vaaratilanteita syntyy jatkuvasti.. :(

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Viereisen jutun otsikko kertoo tästä meidän verorahojen tuhlaajien päättömyydestä kaiken oleellisen! "Oulu etsii mil­joo­na­sääs­tö­jä suu­ren­nus­la­sil­la – keskusta haluaa ul­ko­puo­li­sen sel­vi­tys­mie­hen parantamaan te­hok­kuut­ta".
Näin käy kun kaiken maailman rinteet pääsevät johtoon, ilman mitään vastuuta. Rahaa on mukava levitellä vastuuttomasti, kun se ei ole omaa. Suomi on Kreikan tiellä, ei epäilystäkään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Työt on ajoitettu parhaalle pyöräilykaudelle ja aiheuttavat haittaa pyöräilylle ja jalankulkijoille.
Juuri näin Oulu!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Punaiseen kaupunkiin punaiset pyörätiet sopii oikein hyvin. Aatteen väri aatteen kylään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ja montako pyärilijää kulkee noita latuja päivässä ? Jotain konkretiaa tähän kouhotukseen sitä myötä olis kiva saada.
Veikkaan ettei kovin montaa...
Montakos autoa taas ajaa vaikka risteyksen ohi jossa pyäräilijät ei osaa pysähtyä väistääkseen autoja?
Veikkaan että huomattavasti paljon enemmän...
Muutoin täysin turhaa löträämistä maalilla..

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oululaiset on kovia veikkaamaan ja niin kuin yleensä veikkaukset on pielessä niin lotossa kuin kommenttipalstallakin. Ei muuta kuin laskemaan pyöräliikennettä niin ei tarvi veikkailla. Linnanmaan ja keskustan välillä on paljon pyörillä liikkujia ja tulevaisuudessa kun yliopisto kasvaa pyöräliikennettä on vielä enemmän.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ja ne lihovat autoilijat vois ottaa mallia , jättää auton kotiin ja ajaa itsekkin pikku matkat pyörällä. Siinä samalla laihtuisi ja pysyis terveys hyvänä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Fillaristeja ottaa ohimoon, kun näkevät autoilijoiden syöneen hyvin ja tienanneen hyvin saadessaan ostettua laatuautoja. Mankelistit vaan kateellisena piipittää otsa hiessä ja hanuri ruvella hukkaan poljettua elämäänsä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Älä viitsi enempää nolata itseäsi ihan oikeasti. Säälittää tuollainen raivoaminen ja nillittäminene aivan turhista asioista. Mene ja laske, niin ei arvailla tarvii ja kommenttiisi voisi tulla ehkä hiukan järkeä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Laittasivat myös tuon Tervahovintien suuntaisen pyörätien liikennevalojen tunnistimet toimimaan mainostetun 30 metrin päästä! Lisäksi on se kumma ettei semmoista automaatiohenkilöä löydy, joka saisi nämä automaatti-ihmeet kääntämään itä-länsi suuntaisen kevyen liikenteen liikennevalon vihreäksi kun samaan suuntaan menevälle autokaistalle syttyy vihreä. Mutta perimmäisenä syntinä ongelmaan on täysin väärään paikkaan pari vuotta sitten tehty kevyen liikenteen alikulku. Tässä risteyksessä sen paikka olisi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mutta etkö ole huomannut kuinka mainitsemasi alikulun kohdalle ei ole koskaan ruuhkia! Puuttuu vain punaiseksi maalattu katu, niin wannabe-sähköpyöräilijätkin löytäisivät sen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Seuraavaksi jos jollain firmalla on projektin vajetta niin kaupunki voi maksaa että maalaavat kaupungin puut sinisiksi. Yhtä viisasta. Mutta hyvävelisuhmurointi elää ja voi hyvin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (53)

Uutisvirta

21:45
Jymy ei antanut yllättää itseään – PattU:n kausi päätökseen
21:18
Katso kuvat Kärppien harjoitusottelusta Luulajaa vastaan
20:49
Italian pääministeri erosi – sai tarpeekseen hallituskumppanista, jonka "päätökset aiheuttavat suuria riskejä tälle maalle"
20:45
Aurora on Suomen ehdokas Pohjoismaiden neuvoston elokuvapalkinnon saajaksi – "Elokuva toimii kunnon vastalääkkeenä älylliselle näivettymiselle"
20:16
Kehitysvammaisten hoito Oulun Edenissä jatkuu – kokeilua jatketaan vuoden 2020 loppuun saakka
20:05
Sanna Marinin avaus työajan lyhentämisestä jakaa mielipiteitä: Moni kannattaa lyhyempiä työpäiviä uusien työpaikkojen toivossa, mutta osa pitää ajatusta utopistisena
19:24
Ronkainen ja Suihkonen mukana lentopallon EM-kisoihin valmistautuvassa ryhmässä, Ettan ex-hakkuri Jokela ei mahtunut mukaan
101
Viinaralli Virosta kiihtynyt rajusti, suurtuojat suhaavat edelleen kauemmas – "Kasvuluvut yllättävät rajuudellaan"
92
Utajärveläisen Attendon hoivakodin asukkaat saivat 750 euron yllätyslaskun – "Attendo tuottaa tukipalvelut ja voi periä niistä mitä haluaa"
79
Kiikelin Allas Sea Poolin hanke voi siirtyä vuodelle 2020 ­– ”Varaudutaan siihen, että loppusyksyn aikana ei tehdäkään kaupungin valmistelevia töitä”
59
Kesälomalta palaava Sipilä kertoo saaneensa työtarjouksia – "En ole antanut ymmärtää, että olisin käytettävissä"
42
Orpo ikävöi vanhoja SDP:n vastuunkantajia – "Nyt on tämän vuosituhannen vasemmistolaisin hallitus"
32
Helsingin poliisi siirsi poliitikkojen paritusjuttua penkoneen poliisin toiseen tehtävään – Rikoskomisariolta vietiin tehtävä talousrikosyksikön johdossa
29
Henkilöstöpalvelualalla pulaa työntekijöistä – toimitusjohtaja Merru Tuliaran mukaan työllistämiskynnystä tulisi madaltaa

Etusivulla nyt

Paikallissää

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

20.8.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image