Päivi ja Tero Raudasojan tyttövauva avasi vuoden 2013 syntyvyystilaston uudessa Oulussa. Tyttö syntyi 1.1. hieman puolenyön jälkeen.
Kuva: Tapio Maikkola
Vuosi vaihtui Oysin synnytysosastolla ilotulitteiden räiskiessä ulkona. Vuodenvaihteen molemmin puolin maailmaan ponnisti kolme lasta, kertoo kätilö Anne Sotkasiira.
Tasan kello 00.49 syntyi uuden Oulun ensimmäinen uusi asukas, potra tyttövauva Jäälistä.
”Myös meidän ensimmäinen lapsemme”, iloitsivat vanhemmat Päivi ja Tero Raudasoja Jäälistä.
Osastolla tiistai-iltana levänneet äiti ja lapsi voivat erittäin hyvin.
”Synnytys kesti yhdeksän tuntia. Tyttövauva voi hyvin”, Päivi Raudasoja kertoi.
Syntyvyys kuitenkin kääntyi Pohjois-Pohjanmaalla ensimmäistä kertaa laskuun yli kymmeneen vuoteen.