Kesäkuun alusta alkaen UKK-puiston alueella vatsatautiin on sairastunut ainakin 36 henkilöä.
Kuva: Iiro Kerkelä
Urho Kekkosen kansallispuistossa leviävän vatsataudin aiheuttajana näyttäisi olevan norovirus, ilmenee Lapin hyvinvointialueen tiedotteesta. Norovirus on todettu ainakin yhdellä Ivalon terveyskeskukseen kansallispuistosta saapuneella retkeilijällä.
Lapin hyvinvointialueen mukaan pelastuslaitoksella on tänään illalla käynnissä uusi UKK-puistoon ja vatsatautiin liittyvä pelastustehtävä Muorravaarakassa.