Mainos

Te­cins­pi­ren Teemu Kivioja lähti mukaan Kasvun kartta -val­men­nuk­seen op­piak­seen joh­ta­maan ja hal­lit­se­maan lii­ke­toi­min­nan kasvua

Kasvun kartta -valmennuksesta Tecinspiren Teemu Kivioja toivoo tietoa siitä, miten kasvua johdetaan ja miten sitä hallitaan

Sovelluskehitystä tekevä Tecinspire toimii kovan kilpailun alalla. Kasvun kartta -valmennuksesta Teemu Kivioja toivoo vinkkejä, miten kasvua johdetaan henkilöstö- ja talousasioissa.
Sovelluskehitystä tekevä Tecinspire toimii kovan kilpailun alalla. Kasvun kartta -valmennuksesta Teemu Kivioja toivoo vinkkejä, miten kasvua johdetaan henkilöstö- ja talousasioissa.
Kuva: Anna Tilvis

Tecinspire on sovelluskehitystä tekevä yritys, joka suuntautuu yritystoiminnan kasvattamiseen. Toimitusjohtaja ja perustaja Teemu Kivioja kertoo, että tavoitteena on orgaaninen kasvu.

”Tavoitteena on kasvattaa liiketoimintaa ja henkilöstöä omin voimin ja tulorahoituksella niin pitkälle kuin rahkeet riittävät.”

Start up -yrityksellä on toimintaa takana vajaat kolme vuotta, ja henkilöstön määrä on nyt yhteensä kuusi. Toinen perustajajäsen Kari Salo on yrityksen teknologiajohtaja.

Kivioja toteaa, että vaikka yritys on nuori, tekijät ovat kokeneita. Nyt hän on hakeutumassa Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien Kasvun kartta -valmennukseen.

”Odotan vinkkejä talous- ja henkilöstöasioihin sekä tietoa siitä, miten kasvua johdetaan ja miten sitä hallitaan. Mielelläni haluan oppia uutta ja laajentaa näkemystä. On hyvä saada ulkopuolista näkemystä oman liiketoiminnan pyörittämiseen”, Teemu Kivioja pohtii.

”Erityisesti odotan tukea kasvun hallintaan. Millaisia toimintatapojen muutoksia tulee tehdä kasvun yhteydessä? Me toimimme lähellä asiakasta ja siihen meidän loistava asiakastyytyväisyys perustuukin. Me kerromme asiakkaalle avoimesti, jos on jotain haasteita, eikä lakaista niitä maton alle.”

Kehityshaluisia koodareita

Kivioja on kiinnostunut laajentamaan bisnestä myös ulkomaille. Yrityksen tärkein tavoite on pitää henkilöstö- ja asiakastyytyväisyys huipputasolla.

”Se ei voi olla jatkossa sataprosenttista, mutta pidetään se huipputasolla. Teemme ja toimitamme sen, mitä luvataan ja täsmälleen asiakkaan tarpeisiin.”

Työvoimapula ei ole muodostunut pullonkaulaksi. Rekrytoinnissa ei ole vaadittu niinkään pitkää työtaustaa, vaan on palkattu myös junioritason innokkaita, oma-aloitteisia koodareita kehittymään.

Yrityksen kohtaamiksi haasteiksi Kivioja mainitsee, että isommissa tuotekehityshankkeissa vaatimukset saattavat muuttua kesken projektin. Jatkossa halutaan olla tarkempia, mikä kuuluu sopimukseen ja mikä ei.

”Tulevina haasteina voi olla, mistä löytyy sopivaa henkilöstöä ja sopivia rooleja, jotka täydentävät nykyistä henkilöstöä”, Kivioja pohtii.

"On hyvä saada ulkopuolista näkemystä oman liiketoiminnan pyörittämiseen."
Teemu Kivioja

Asiakkaat suosittelevat

Toimialalla vallitsee kova kilpailu. Tecinspiren tärkein kilpailuetu on sataprosenttinen asiakastyytyväisyys. Erottavana tekijänä on myös se, että yritys on mukana Googlen kumppaniohjelmassa, josta se saa käyttöönsä uusimmat teknologiat.

”Kun tällä alalla tekee hommat hyvin, se kuuluu asiakaskunnassa. Asiakkaat suosittelevat meitä. Meidän toimintamalliimme kuuluu, että olemme aktiivisia somen puolella, varsinkin Linkedinissä. Meillä myyntipuheluita tai sähköposteja kylmille asiakkaille on tasan nolla kappaletta”, Kivioja sanoo. Hän hoitaa myyntiä mieluummin olemalla aktiivinen sosiaalisen median kanavilla.

Yrityksen nykyinen kasvaminen on pystytty tekemään omalla ja tulorahoituksella, ja työntekijät omistavat yrityksen kokonaisuudessaan.

”Motivoitunut henkilöstä tekee kaikkensa, että asiakasprojektit menevät maaliin. Ulkopuolisia säätäjiä ei ole mukana, joten voimme tehdä päätökset nopeasti. Näin voimme keskittyä tuottamaan lisäarvoa asiakkaille”, Kivioja mainitsee.