Haperot ovat hyviä ruokasieniä. Niiden satokausi on nyt alkanut Oulun seudulla.
Kuva: Maiju Torvinen
Vielä elokuun alussa syksyn sienisato näytti Oulun seudulla jäävän vähäiseksi pitkään jatkuneen helteen ja kuivuuden takia. Aivan kuun lopulla metsistä alkoi kuitenkin kantautua tietoja sienten löytymisestä.
– Viime viikolla tapahtui käänne. Haperoita ja tatteja on alkanut nousta, samoin rouskuja, Oulun sieniseuran puheenjohtaja Henna Orajärvi vahvistaa havainnot.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut