Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Runo lu­ki­jal­ta: Kaksi Keijoa

Oli kerran Keijo,

kaikki muistaa tuota urheiluliikkeen myyjää,

kun ajaa autollaan töistä kohti Tyrnävää,

on hällä aina autoletka perässään,

tuttuja, kavereita ystäviään,

tulossa Keijon luokse illaksi kylään

aina Keijolla seuraa ympärillään,

ei koskaan ei koskaan tarvitse olla yksinään

ilo, nauru, riemu vierellään

rommitotin sekoittaa ja tanssiin pyörähtää

Keijo taitaa miten jiveä mennään


On myös toinen Keijo jossain,

ei häntä huomaakaan,

hän yksin käypi ikkunaan

ja yksin, niin yksin katsoo suureen maailmaan,

ei hällä ketään, onko koskaan ollutkaan,

aamuisin saapuu sohvalle istumaan,

ei kukaan tule vierelle juttelemaan,

illalla takaisin kotiin öiseen ikkunaan

yksin, niin yksin katsoo suureen maailmaan,

ei hällä ketään, onko koskaan ollutkaan


Kaksi Keijoa,

toinen suosittu, toinen yksinäinen,

osaatko arvata, kummalla sydän kultainen?

Jouko Pelkonen

Tyrnävä