Liikenne: Jos Oulun Poik­ki­maan­tie pää­te­tään uu­dis­taa, töihin pääs­tään no­peas­ti

Taiteiden yö: Kahden in­to­hi­moi­sen tai­de­har­ras­ta­jan unelma täyttyy Tai­tei­den yönä, kun Gal­le­ria 33 avaa ovensa

Tilaajille

Puo­lueet kier­tä­vät kovat ydin­asiat alue­vaa­leis­sa – kam­pan­jat vaa­ti­vat va­lit­se­maan ko­ti­mai­sen, py­säyt­tä­mään bensan hinnan ko­ro­tuk­set tai ve­toa­vat maa­lais­jär­keen

Politiikan tutkija Emilia Palonen kertoo, mitä puolueiden poikkeuksellisen hämäävien mainoslauseiden takana piilee. Hänen mukaansa Suomen alueille on pesiytymässä aluevaalien myötä Helsingille tuttu ongelma, jota sosiaalinen media pönkittää.

Tästäkö aluevaaleissa puhutaan? Perussuomalaisten toisen varapuheenjohtajan, kansanedustaja Mauri Peltokankaan bensanhinnan korotukset tuomitseva vaalivideo on herättänyt voimakasta keskustelua etenkin sosiaalisessa mediassa. Kuvakaappaus mainosvideosta.
Tästäkö aluevaaleissa puhutaan? Perussuomalaisten toisen varapuheenjohtajan, kansanedustaja Mauri Peltokankaan bensanhinnan korotukset tuomitseva vaalivideo on herättänyt voimakasta keskustelua etenkin sosiaalisessa mediassa. Kuvakaappaus mainosvideosta.
Kuva: LM

Perussuomalaiset manaa aluevaalien tv-mainoksissaan bensanhinnan korottajia. Keskusta pelaa kuten perussuomalaiset ja korostaa kotimaisuusastettaan. Kokoomus lilluu politiikan tutkija Emilia Palosen mukaan feelgoodissa, gallupien aiheuttamassa hyvänolontunteessa –  ja pääministeripuolue sdp esiintyy hyvinvoinnin keksijänä.

– Vaalimenestystä haetaan nyt puolueimagon kautta, Helsingin yliopistossa työskentelevä Palonen tiivistää.