Nälkiintyneitä hevosia jouduttiin lopettamaan Puolangalla. Kuvituskuva.
Kuva: Maiju Pohjanheimo / Arkisto
Poliisi lopetti toistakymmentä nälkiintynyttä hevosta ampumalla Puolangalla keskiviikkona. Samassa yhteydessä lopetettiin muutamia lampaita.
Oulun poliisilaitoksen viestintäpäällikkö Tero Väyrynen kertoo, että hevoset lopetettiin virka-apuna eläinlääkärille.
Väyrysen mukaan eläintenpitäjää epäillään eläinsuojelurikoksesta. Asia on tullut poliisille vireille kesäkuun lopulla, ja tutkinta on alkuvaiheessa.
Hyvää juhannusta!
Lue Kaleva Digiä _2 kk vain 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut