Pär­mä­kos­ki sai vihdoin ruokaa mi­ta­li­se­re­mo­nian jäl­keen: "Olen juossut ym­pä­riin­sä"

Krista Pärmäkosken kiukku ehti nousta sunnuntai-iltana Pyeongchangissa, koska ilta oli yhtä hulinaa 30 kilometrin hiihdon jälkeen.

Mitalit jaettiin olympialaisten päättäjäisten yhteydessä.
Mitalit jaettiin olympialaisten päättäjäisten yhteydessä.
Kuva: FAZRY ISMAIL

Krista Pärmäkosken kiukku ehti nousta sunnuntai-iltana Pyeongchangissa, koska ilta oli yhtä hulinaa 30 kilometrin hiihdon jälkeen. Hän tunnustaa olevansa nälkäisenä ärtynyt, eikä hän ehtinyt syödä ennen siirtymistään kisapaikalta palkintojenjakoon.

–  Sain ensimmäisen lämpimän ruuan kisan jälkeen vasta puoli tuntia sitten, Pärmäkoski sanoi puoli yhdentoista aikaan illalla olympiakylässä.

Naisten 30 kilometrin hiihdon jälkeen mitalinaisia kuljetettiin paikasta toiseen: tv-haastattelujen jälkeen kansainväliseen haastattelutilaisuuteen, dopingtestiin ja sitten palkintojenjakoon. Mitalit jaettiin kisojen päättäjäisissä.

–  Oli hieno olla palkintojenjaossa. Oli oikeasti iso yleisö, Pärmäkoski kuvasi Olympiastadionin tunnelmaa.

Vielä juhlavampana hän piti silti Lahden torilla viime vuonna järjestettyjä MM-kotikisojen seremonioita. Lahdessa hän sai ensimmäisen henkilökohtaisen mitalinsa, ja yleisö huusi hänen nimeään.

Pärmäkoski pääsee kotiin maanantaina muun joukkueen mukana. Miten juhlistat kotiin pääsyä ja kolmen mitalin pottia?

– Syön kakkua. Katsotaan, millainen se on. Ensimmäinen oli kuulemma mennyt ihan plörinäksi, Pärmäkoski nauroi miehensä Tommi Pärmäkosken elämän ensimmäistä leipomisyritystä.

Ilmoita asiavirheestä