Koulutus: Par­tu­ri-kam­paa­moil­la on pula pä­te­vis­tä työn­te­ki­jöis­tä

Panimot: Kemiin pe­rus­te­taan panimo, jonka tarina on kuin elo­ku­vis­ta

Mainos: Kalevan syys­lo­ma­tar­jous 5 viikkoa diginä ja pai­net­tu­na! Tilaa tästä.

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Pääs­tö­vä­hen­nyk­set useiden te­ki­jöi­den summa – kan­sain­vä­li­sen yh­teis­työn mer­ki­tys ko­ros­tuu, koska yli 80 pro­sent­tia lii­ken­teen lain­sää­dän­nös­tä val­mis­tel­laan EU-ta­sol­la

Liikenteen osuus päästöistä Euroopassa ja Suomessa on neljännes. Se on ainoa sektori, jonka päästöt ovat kasvussa, minkä vuoksi on tärkeää, että kaikki elinkeinoelämän toimijat ovat yhdessä etsimässä keinoja ja ratkaisuja, joissa ilmastomuutoksen hillitseminen ja torjunta ovat keskiössä.

Suomelle liikennesektorin päästövähennykset ovat useiden eri tekijöiden ja toimijoiden palapeli, jossa on yhtä aikaa isoja kansainvälisiä ja kansallisia ratkaisuja kuin pieniä paikallisia tekoja. Tästä syystä on käytävä jatkuvaa rakentavaa keskustelua siitä, miten kovat tavoitteet voidaan saavuttaa realistisin ja kustannustehokkain keinoin.