Päihtynyt autoilija pakeni poliisia useiden kilometrien ajan Oulussa lauantain vastaisena yönä.
Oulun poliisin mukaan tapahtumat saivat alkunsa Tuirasta, missä poliisipartio yritti pysäyttää auton kuljettajan ajokunnon tarkastamista varten. Pysäytysvalon syttyessä kuljettaja ei pysähtynyt, vaan lähti välittömästi poliisia pakoon.
Poliisin mukaan tästä alkaneeseen takaa-ajoon osallistui useita poliisipartioita. Pakenevan auton kuljettaja kaahasi poliisia pakoon rikkoen nopeusrajoituksia.
Lopulta pako päättyi Ruskoon umpikujaan, missä autossa olleet henkilöt lähtivät pakenemaan jalkaisin teollisuusalueelle. Poliisi löysi heidät lopulta poliisikoiran ja droonin avulla.
Autosta paenneet otettiin kiinni ja heidät vietiin Oulun poliisivankilaan. Poliisi kertoo tutkivansa tapausta törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, rattijuopumuksena, kulkuneuvon kuljettamisena oikeudetta, huumausainerikoksena, huumausaineen käyttörikoksena sekä virkamiehen väkivaltaisena vastustamisena.