Oululainen Pyry Posio opiskeli saamea koko peruskouluaikansa.
Kuva: Pekka Peura
Oulussa on voinut alkuvuoden aikana nähdä saamelaispukuja paljon enemmän kuin tavallisesti. Esimerkiksi Ovllá-oopperassa, taidemuseolla Eanangiella-näyttelyssä ja tietysti meneillään olevan Dálvemánnu-festivaalin tapahtumissa.
Oululainen Pyry Posiokin on tämän huomioinut.
– Ajattelin, että vau, siistiä! En ollut tullut ajatelleeksi, että Oulussakin on paljon saamelaisia, Posio kertoo kaupungilla näkemästään saamelaispukuisesta henkilöstä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut