Kestävän kehityksen "edelläkävijät", Arina, Terwa kiinteistökehitys Oy ja YIT, ja lisäksi tukijalkana suurin osa valtuustoedustajistamme, muodostavat meille ikioman Bermudan kolmiomme, eli Vänmannin. Tähän kolmioon hukkuvat kestävä kehitys, ainutlaatuinen suistomaisemamme ja luottamuksemme poliittiseen päätöksentekoon.
Miten lähtisimme pelastamaan kestävää kehitystä ja sen mukana kadonnutta ymmärrystä ilmastonmuutokseen? Entä naaraamaan Arinan hallintoneuvoston vastausta kestämättömään tornihotellihankkeeseen? Hätäkutsua on lähettänyt myös ikioma suistomaisemamme.
Toimeen on ryhdyttävä välittömästi, ettei Vänmannin kolmion syvyyksistä vuosien kuluttua ole löydettävissä vain tuhoutuneita kestävän kehityksen päätöksiä ja tuhottu jokisuisto. Ei riitä, että on huolissaan, pitää alkaa toimimaan (Josep Borrell, EU) ennen kuin on liian myöhäistä!
Eira Ruokonen
Oulu