Kolumni

Ma­to­purk­ki määrää po­lii­ti­kon ta­lu­tus­nuo­raan

Vaarana on, että monipuoluejärjestelmän ja suomalaisen yhteiskunnan aarre, konsensus, ajetaan vaakalaudalle.

Onko meillä syytä moittia toisiamme siitä, että 68 prosenttia suomalaisista katsoo syyskuussa 2022 Sannan Marinin hallituksen onnistuneen melko hyvin? Ei saisi olla. Entä oliko meillä aihetta katsoa nokanvartta pitkin äkämystyneenä lähimmäisiämme, kun Juha Sipilän keskusta voitti vaalit 2015 ja Suomeen perustettiin oikeistohallitus? Ei olisi pitänyt olla.

Tarkoitan tuolla triviaalilla aloituksellani ja sen sisältämillä retorisilla kysymyksilläni itsestään selvine vastuksineen osaltani: kunnioittaa demokratiaa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa