Kuusamosta lumikengillä Venäjän puolelle menneet saksalaisturistit on tuomittu sakkoihin Oulun käräjäoikeudessa.
Kolme nuorta miestä ylitti itärajan tammikuun puolivälissä. He kertoivat tuolloin liikkuneensa alueella uteliaisuudesta.
Kolmikko oli mennyt yhdestä kohdin rajaa vähän matkaa Venäjän puolelle ja tullut takaisin samaa reittiä. Vierailu rajan toisella puolella ei ollut kestänyt kauaa.
Ylityspaikalla ei ollut raja-aitaa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut