Urheilu: Raa­tis­sa kuuma ilta: AC Oulu hävisi, Ra­fin­hal­le ulosajo

tähtijuttu: Olimme pai­kal­la kun ou­lu­lai­sel­la Basso Clu­bil­la päättyi viiden kuu­kau­den mit­tai­nen tans­si­kiel­to – "Kyl­läs­tyim­me pe­ru­sas­kel­luk­seen, joten pää­tim­me ke­hit­tää oman tyy­lim­me tans­sia"

Kolumni
Tilaajille

Kun­ta­mark­ki­noin­ti on enim­mäk­seen mössöä, ja kisaa asuk­kais­ta käydään vel­tos­ti – Olisiko aika uu­dis­taa ar­gu­men­tit?

Joka kunnassa näyttää olevan hyvä elää ja yrittää. Markkinoinnin kärjet suunnataan miehille ja perheille, ja se voi olla syy siihen, ettei muutosta tapahdu, arvioi päätoimittaja Sanna Keskinen.

Oulu – Capital of Northern Scandinavia. Hyvä kasvaa Kempeleessä. Ylivieska – Kasvun ihmeitä. Oulainen – Syntyy ja tapahtuu. Raahe – Luonnostaan ylpeä. Taivalkoski – Tuhansien tarinoita.

Tässä muutama esimerkki pohjoispohjalaisten kuntien mainoslauseista. Osa lienee tykättyjä, osa samantekeviä ja osa inhottuja. Ainakin Oulun slogan on saanut osakseen siinä määrin kritiikkiä, että kaupunki on katsonut tarpeelliseksi uudistaa brändinsä tulevana syksynä ja siinä samalla haudata mahtipontiseksi ja virheelliseksikin haukutun tunnuslauseensa.