Mainos

Kun teh­taal­la tulee vii­kon­lo­pun aikana odot­ta­ma­ton pulma, soi­te­taan Kai­la­te­cin asen­ta­jat pai­kal­le – ”Meillä pai­kal­li­sil­la yrit­tä­jil­lä olisi re­surs­sit toimia lai­te­toi­mit­ta­ja­na isoil­le­kin teh­tail­le”

Oululaisen perheyrityksen valttina on nopeus, ketteryys ja ammattitaito. Resursseja isompiinkin toimeksiantoihin olisi.

Paikallisena oululaisena yrityksenä yksi Kailatecin suurimmista vahvuuksista kansainvälisiin ketjuyrityksiin verrattuna on nopeus ja ketteryys. Yrityksellä on yksi Suomen laajimmista tuotevalikoimista.
Paikallisena oululaisena yrityksenä yksi Kailatecin suurimmista vahvuuksista kansainvälisiin ketjuyrityksiin verrattuna on nopeus ja ketteryys. Yrityksellä on yksi Suomen laajimmista tuotevalikoimista.

Kun teollisuuden tehtaalta tai työmaalta soitetaan paikalliselle kunnossapidon tavaratalolle Kailatecille (https://www.kailatec.fi/), on yleensä jo melkoinen kiire. Jos apua ei saada nopeasti paikalle, voi työn keskeytymisestä aiheutunut hintalappu kohota jopa satoihin tuhansiin euroihin.

Vähän aikaa sitten Kailatecilla soi lauantaipäivänä puhelin. Soitto tuli eräältä oululaiselta laitokselta, jossa tarvittiin apua mahdollisimman pian.

Jo kahden tunnin päästä asentajat olivat laitoksella korjaamassa tilannetta.

”Kun soitto tulee, meidän asentajat ottavat pakettiauton alle ja lähtevät auttamaan niin pian kuin mahdollista. Me hommataan tavarat, asennetaan ja tehdään kaikki voitava, jotta asiakkaamme työt voivat jatkua ilman turhia keskeytyksiä”, Kailatecin toimitusjohtaja Tero Kailasuo sanoo.

Kailatec on auttanut tehtaita ja työmaita viimeisten vuosikymmenien aikana lukemattomia kertoja. Paikallisen perheyrityksen apu on vain yhden puhelinsoiton päässä, ja päivystysnumero on auki ympäri vuorokauden.

”Edelleenkin asiakkaat välillä hämmästyvät siitä, että me pystymme toimittamaan, huoltamaan ja asentamaan tuotteet niin nopealla aikataululla. Usein käymme vilkaisemassa tilannetta jo saman päivän aikana”, asiakaspalvelupäällikkö Terhi Kailasuo sanoo.

Kailatecin asiakkaina on eniten pieniä ja keskisuuria yrityksiä sekä alihankkijoita. Terhi ja Tero Kailasuo toivoisivat, että pohjoissuomalaiset kunnossapidon yritykset otettaisiin paremmin huomioon silloin, kun Suomessa tehdään suurten työmaiden tarjouskilpailutusta.

”Suuremmat toimijat ovat asiakkaitamme usein vasta siinä vaiheessa, kun apua tarvitaan mahdollisimman ripeästi korjaamaan jokin tilanne. Meillä paikallisilla yrityksillä olisi hyvät resurssit toimia laitetoimittajana isoillekin tehtaille, mutta tarjouskilpailut on tehty usein niin hankalaksi, ettei pienemmillä kotimaisilla yrityksillä ole edes kunnollista mahdollisuutta vastata tarjouksiin.”

Kailatecin myymälää on uudistettu ja tilaa on nyt huomattavasti enemmän. ”Olemme saaneet asiakkailta positiivista palautetta uudesta myymälästä”, Terhi Kailasuo kertoo.
Kailatecin myymälää on uudistettu ja tilaa on nyt huomattavasti enemmän. ”Olemme saaneet asiakkailta positiivista palautetta uudesta myymälästä”, Terhi Kailasuo kertoo.

Nopea ja notkea perheyritys

Kailatec Oy on vuonna 1985 perustettu oululainen kunnossapidon tavaratalo, jonka kivijalkamyymälä sijaitsee Oulun Ruskossa. Kailatec toimii teollisuuden kunnossapidon vähittäis-, tukku- ja maahantuontiliikkeenä, toiminta-alueenaan koko Suomi.

Käytännössä Kailatec on päivittäin taustajoukoissa pitämässä huolta, että tehtaat pyörivät, kaupungin infra toimii, junat ja lentokoneet liikkuvat ja kaivinkoneet pysyvät kunnossa.

Kailasuot kuvailevat Kailatecia nopeaksi ja notkeaksi, tehokkaaksi ja ammattitaitoiseksi. Yrityksellä on jokaiseen tuoteryhmään oma erikoistunut asiantuntijansa.

”Meillä on pitkään talossa ollutta henkilökuntaa, jolla on todella paljon ammattitaitoa ja kokemusta. Meidän avaimet käteen -palvelumme on saanut asiakkailta paljon kiitosta”, Terhi Kailasuo sanoo.

Viime aikoina varsinkin teollisuuden huoltopalveluiden tarve on lisääntynyt huomattavasti, ja Kailatec onkin palkannut hommiin uusia asentajia. Myös huoltopalvelutoiminnan laajentaminen on käynyt mielessä.

Kailatecilla on yksi Suomen laajimmista tuotevalikoimista. Jos asiakkaalla tulee äkillinen laiterikko, sopiva tuote löytyy hyllystä hyvin suurella todennäköisyydellä heti mukaan.

”Yleensä, kun asiakkaalla särkyy jotain, varaosa tarvitaan nopeasti – mieluiten heti. Meidän asiakkaat arvostavat, että meillä on tavaraa täällä hyllyssä aina kun tarvitaan. Ja jos ei ole, niin se pyritään hommaamaan heti seuraavaksi päiväksi”, Tero Kailasuo sanoo.

-

Kymmenien vuosien kokemusta arvostetaan

Kailatec on toiminut teollisuuden kunnossapidon alalla jo kymmenien vuosien ajan. Vielä 30 vuotta sitten oululaisella yrityksellä oli paljon kotimaisia kilpailijoita, mutta viimeisten vuosien aikana kunnossapidon tavaratalot ovat alkaneet käydä vähiin, sillä perheyrityksiä on myyty paljon ulkomaille.

Tero Kailasuo on nähnyt vuosien aikana teollisuuden muutokset ja yrityskauppojen vaikutukset. Hänen mukaansa vanhan kansan hydrauliikka-osaaminen ja asiantuntemus alkaa olla Suomessa jo vähissä, sillä asioita tehdään nykyään yhä enemmän tietokoneella.

Vuosien kokemusta ja erityisosaamista arvostetaan kuitenkin edelleen korkealle myös tulevaisuuden ammattilaisten eli opiskelijoiden joukossa.

”Olimme tosi otettuja siitä, että meille tuli tänä vuonna todella paljon hakijoita kesätöihin. Meillä pääsee tekemään asioita oikeasti: jos koulussa tehdään hommia enemmän tietokoneen äärellä, niin meillä pääsee kyllä likaamaan kätensä ja lattioille konttaamaan”, Terhi Kailasuo naurahtaa.

”Ja osaajia teollisuuden kunnossapitoon tarvitaan koko ajan lisää. Meillä kesätöissä olleet ovat työllistyneet valmistumisensa jälkeen niin isoihin kuin pieniinkin yrityksiin, mikä on todella hieno juttu”, Tero Kailasuo lisää.

Tutustu Kailateciin osoitteessa www.kailatec.fi

Kailatecin verkkokauppa kauppa.kailatec.fi

KAILATEC OY

Liitintie 11
90620 Oulu

Avoinna
Ma-Pe 7.45–17.00

Päivystys 24h
044 557 2701

Sähköposti: kailatec@kailatec.fi

Fax: 08 530 6046