Elämme kaikki poikkeuksellista aikaa, jolloin oman kodin merkitys on korostunut entisestään. Ihmisiä kehotetaan pysymään kotona ja välttämään kontakteja.
Mutta entä he, joilla ei kotia ole? Asunnottomat ihmiset ovat ryhmä, jonka on tällä hetkellä vaikea suojautua koronatartunnalta ja pitää välimatkaa muihin ihmisiin.
Onkin tärkeää muistaa, että vaikka tällä hetkellä suurin rahallinen panostus suuntautuu terveydenhuoltoon, koronapandemia sekä aiheuttaa että syventää myös sosiaalisia ongelmia.