Teresa Nyman ei voisi olla tyytyväisempi oloonsa Kestilän naisvankilassa. Hän kiittää apulaisjohtaja Anne Mäkisen sekä muun henkilökunnan kuuntelevan vankeja herkällä korvalla, ja miettivän tosissaan, miten nämä pääsisivät uuden elämän alkuun.
Kuva: Anna Hämeenaho
Kolmekymmentä vuotta toiminut Kestilän vankila muuttui syyskuun alussa viimeisestä seka-avovankilasta naisten avovankilaksi.
Taustalla on Rikosseuraamuslaitoksen vuoden takainen naisvankiselvitys, jossa todettiin, ettei heidän tarpeitaan ole osattu riittävästi huomioida seka-avovankiloiden arjessa.