Kes­ti­län vankila muuttui rau­hal­li­sem­mak­si, kun van­geik­si jäi pelkkiä naisia – seit­se­mät­tä kertaa van­ki­las­sa oleva Teresa kertoo löy­tä­neen­sä viimein mo­ti­vaa­tion suo­rit­taa pe­rus­kou­lu loppuun

Naisvankien tarpeet jäivät seka-avovankiloissa liian vähälle huomiolle. Toimintasuunnan muutoksen myötä Kestilän vankilan toimet määrittyvät nyt naisavovankilan toimien mukaisesti.

Teresa Nyman ei voisi olla tyytyväisempi oloonsa Kestilän naisvankilassa. Hän kiittää apulaisjohtaja Anne Mäkisen sekä muun henkilökunnan kuuntelevan vankeja herkällä korvalla, ja miettivän tosissaan, miten nämä pääsisivät uuden elämän alkuun.
Teresa Nyman ei voisi olla tyytyväisempi oloonsa Kestilän naisvankilassa. Hän kiittää apulaisjohtaja Anne Mäkisen sekä muun henkilökunnan kuuntelevan vankeja herkällä korvalla, ja miettivän tosissaan, miten nämä pääsisivät uuden elämän alkuun.
Kuva: Anna Hämeenaho

Kolmekymmentä vuotta toiminut Kestilän vankila muuttui syyskuun alussa viimeisestä seka-avovankilasta naisten avovankilaksi.

Taustalla on Rikosseuraamuslaitoksen vuoden takainen naisvankiselvitys, jossa todettiin, ettei heidän tarpeitaan ole osattu riittävästi huomioida seka-avovankiloiden arjessa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä