Tilaajille

Kaup­pias: Kau­ra­juo­mien myynti kas­va­nut hui­mas­ti Oulun kes­kus­tan kau­pois­sa – Tyy­pil­li­nen kau­ra­tuot­teen ostaja on 20–40 -vuo­tias kau­pun­ki­lai­nen, mutta käyt­tä­jä­kun­ta laa­je­nee

Kaurajuoma valitaan ilmastovaikutusten, ruokavalion tai maun takia. Uustuotteet eivät kuitenkaan vielä horjuta lehmänmaidon vankkaa suosiota.

Lauri Soininen osti kauramaitoa Limingantullin Prismasta. Myyjä Ulla Kemppainen täydensi kaurajuomahyllyä Oulun Limingantullin Prismassa keskiviikkona.
– Näiden kysyntä on kasvanut kovasti. Itsekin olen näitä kokeillut, mutta esimerkiksi kahvin sekaan laitan yhä mieluummin kevytmaitoa.
Lauri Soininen osti kauramaitoa Limingantullin Prismasta.
Lauri Soininen osti kauramaitoa Limingantullin Prismasta.
Kuva: Jarmo Kontiainen

Kaurajuoma valitaan ilmastovaikutusten, ruokavalion tai maun takia. Uustuotteet eivät kuitenkaan vielä horjuta lehmänmaidon vankkaa suosiota.

Ruokakauppojen kaurajuoma- ja kauravälipalahyllyjä pystytellään lisää sitä mukaa, kun yhä uudet kuluttajat ainakin maistelevat näitä tuotteita. 

Vaikka moni on vaihtanut esimerkiksi kahvimaitonsa kauraiseen nesteeseen, maitohyllyt ovat kaupoissa vielä monin verroin kaurajuomahyllyjä suuremmat.